Letra de Lågpresterande Eurodisco Lover
Jag och några goa gubbar ifrån Göteborg Skulle åka tåg till huvudstan Och göra stan på Stureplan Vi satt och knôdde i kupénTog några bira, spela lite kort Resan gick fort och plötsligt var vi framme Tog en stor taxi sista biten Ställde mig i kön och kom fram till vaktenDå glodde han på mig, då glodde jag tillbaka Sen putta han på mig, då putta jag tillbaka Sen flinade han och saLågpresterande eurodisco lover Här kommer du inte in Lågpresterande eurodisco lover Bara stick och brinnJag sa: "Ha-ha-ha-ha, ha-ha-ha-ha, ha-ha-ha-ha-ha" No-no-no-no-no, no-no-no-no, nej, nej, nej, nej, nejJag och mina goa gubbar ifrån Göteborg Slirade vidare mot Sergels torg Mötte ett gäng som ville bju' på däng Vi rösta, men det men det blev ett nej tack Såg en sylta med billig bärs och gratis färs Det är ju livet på en pinne Vi rösta igen och det blev jajamän Jag ställde mig i kön och kom fram till vaktenDå glodde han på mig, då glodde jag tillbaka Sen putta han på mig, då putta jag tillbaka Sen flina han och sa: (Flinade han och sa, flinade han och sa, flinade han och sa)Lågpresterande eurodisco lover Här kommer du inte in Lågpresterande eurodisco lover Bara stick och brinnDe sa: "Ha-ha-ha-ha, ha-ha-ha-ha, ha-ha-ha-ha-ha" Sa: "No-no-no-no-no, no-no-no-no, nej, nej, nej, nej, nej"Ja, vi fick ju typ inte komma in nånstans Stockholm har blivit så jävla kallt Överallt, det var stopp på allt Men då gjorde vi en grej, med pepparsprej i ögat på vakten Och då fick vi komma in, till polisen Och vi garva som fan Det är ju typ enda stället i Stockholm vi kommer in på Men han, han var en go gubbe, han bjöd på beslagtagen bärs Och snacka om andra goa gubbar han hade arresterat Och tröckt handfängsel på och bankat på med batong Och hela den goe biten, och Han berättade om någon bulgarisk lastbilschaufför Han hade knôkat på i Preussen för en massa herrans år sen Och så dök han upp bara för nån vecka sen Och skulle ha skadestånd och sån skit, för det hade inte läkt sig Och det tyckte han var så lagom kul Och hans fru tyckte inte heller det var så jävla kul Men det tyckte vi, jo det var ju ganska roligt Då ändrade han sig och tyckte också det var roligt Sen flinade vi och sa:Vi är lågpresterande eurodisco lovers Och vi delar cell Med lågpresterande eurodisco lovern Den lille konstapel Kjell Ja, vi är lågpresterande eurodisco lovers Och vi delar cell Med den lågpresterande eurodisco lovern K-k-konstapel KjellAh-ah-ah-ah, ah-ah-ah-ah, ah-ah-ah-ah-Kjell Kjell, Kjelle-Kjelle-Kjelle Goe-goe-goe gubben-gubben Kjell Kjell Kjell